בעקבות הסערה: הפעיל שתכנן לשרוף תנ"ך – חזר בו

אבי יעקב No Comments on בעקבות הסערה: הפעיל שתכנן לשרוף תנ"ך – חזר בו

הפעיל שרצה לשרוף ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשוודיה במחאה על שרפת הקוראן התחרט ברגע האחרון, והסביר: "בתור מוסלמי אני לא שורף ספרים". גם שגריר ישראל במדינה עדכן כי לא יישרפו ספרים בשטוקהולם

שטוקהולם. ארכיון צילום: Doron Horowitz/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשורות טובות: אחרי שעורר סערה ומתיחות בין ישראל לשבדיה, והפרסום שעלה לראשונה ב'קול חי' הפעיל המוסלמי שרצה לשרוף ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשוודיה, במחאה על שרפת הקוראן התחרט ברגע האחרון, והסביר: "בתור מוסלמי אני לא שורף ספרים".

גם שגריר ישראל במדינה עדכן כי לא יישרפו ספרים בשטוקהולם. הפעיל חזר בו מכוונתו לאחר שאתמול אישרה המשטרה המקומית בשוודיה לפעיל לשרוף ספר תנ"ך בהפגנה שמתקיימת היום מול שגרירות ישראל בבירה שטוקהולם.

כזכור, בצהרי יום שישי התחוללה סערה בעקבות הדיווחים על ‏כך שהמשטרה בשוודיה אישרה שריפת ספר תנ"ך מחר מול שגרירות ישראל בשטוקהולם, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שוחח עם שר החוץ אלי כהן וביקש ממנו לפעול בנושא. "זהו מעשה מביש ואסור לנו לאפשר זאת, שוחחתי עם שר החוץ אלי כהן וביקשתי ממנו להיכנס לעובי הקורה מול עמיתו בשוודיה, כולי תקווה שנצליח למנוע זאת".

שר החוץ שוחח  עם שגריר ישראל בשבדיה, זיו נבו קולמן, ושמע ממנו על המהלכים המתבצעים במטרה למנוע את שריפת התורה המתוכננת כחלק מהפגנה מחר מול שגרירות ישראל בשבדיה. בהנחיית שר החוץ, שוחחה היום ראשת המערך המדיני, השגרירה עליזה בן נון, עם שגריר שבדיה בישראל והבהירה לו את החומרה בה ישראל רואה את אישור המשטרה לפגיעה בקודשי היהדות.

שר החוץ אלי כהן הנחה את שגריר ישראל בשבדיה ואת מטה משרד החוץ לפעול במטרה למנוע את האירוע. שר החוץ אלי כהן אמר: ״שריפת ספר תורה היא פשע שנאה, פרובוקציה ופגיעה חמורה בעם היהודי ובמסורת היהודית. אני קורא לרשויות בשבדיה למנוע את האירוע הבזוי הזה ולא לאפשר שריפה של ספר תורה. הנחתי את שגריר ישראל בשבדיה, זיו נבו קולמן, ואת משרד החוץ לפעול בכל דרך על מנת למנוע את האירוע המביש הזה״.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אני מגנה בתוקף את העובדה שבשבדיה מאפשרים שריפת ספרי קודש. כנשיא מדינת ישראל, גיניתי את שריפת הקוראן המקודש למוסלמים בכל העולם, שהתרחשה בשבדיה, וליבי נחרד כעת מהכוונה לשרוף שם את התנ״ך – ספר הספרים הנצחי של העם היהודי. השחתת קודשיהן של דתות ואמונות אינה עדות לחופש ביטוי. זו הסתה בוטה ומעשה של שנאה הפוגע ברגשות ובאמונות של בני אדם בכל העולם. משפחת העמים צריכה לגנות בחריפות ולהיאבק נגד מעשים מבזים כאלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מגנה בתוקף את החלטת הרשויות בשבדיה לאפשר שריפת ספר תנ״ך מול שגרירות ישראל במדינה. מדינת ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה המבישה הזאת שפוגעת בקודש הקודשים של העם היהודי. יש לכבד את הספרים המקודשים לכל הדתות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הזדעזעתי לשמוע על כך שמשטרת שוודיה אישרה שריפת ספרי תנ"ך מול שגרירות ישראל במסווה של "חופש הביטוי". פגיעה בקדשי ישראל אינה חופש הביטוי. אלא אנטישמיות. אני קורא לחברי שר החוץ אלי כהן, להפעיל את כל כובד משקלו מול המשטר והממשל בשוודיה, שמתמודדת עם איסלאם קיצוני המאיים להשתלט על מדינתה ולמנוע את שריפת ספרי התנ"ך. במידה ולא יעתרו לבקשתו של שר החוץ יש לפעול להחזיר חזרה לישראל את השגריר.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, פנה לראש ממשלת שבדיה וכתב לו: "פגיעה בקודשי ישראל היא אנטישמיות – ולא חופש ביטוי". במכתב ששלח נכתב כי הוא הזדעזע לשמוע על כוונת מספר אזרחים לשרוף ספרי תנ"ך- אני קורא לך לעמוד בכל תוקף שדבר זה לא ייעשה".

השר יואב בן צור מש"ס אמר כי הוא מגנה את ההחלטה הפוגענית והנבזית להתיר שריפת ספר התנ״ך רח״ל, הקדוש לעם היהודי. שריפת ספרי דת מחזירה אותנו לימים אפלים וחשוכים בהיסטוריה בהם העם היהודי עבר פוגרומים ורדיפה בגלל אמונתו. אני קורא לממשלת שוודיה לבטל את המופע האנטישימי והגזעני בשריפת ספרי דת.

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה: ‏"גם לחופש ביטוי יש גבולות. שריפת ספר תנ"ך, ספר הספרים של העם היהודי, מול שגרירות ישראל בשבדיה, הוא אנטישמיות לשמה, שמזכירה את מאורעות 'שריפת התלמוד' שהתרחשו בהיסטוריה הלא רחוקה, אירועים שחשבנו ששייכים לנחלת העבר. אני מצפה מהרשויות בשבדיה לעשות הכל על מנת למנוע את האירוע המזעזע".

יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי: "הלב נחרד מכוונת משטרת שוודיה להתיר מחזה מזעזע של שריפת ספר הספרים היהודי הקדוש. בשם הליברליות ׳הנאורה׳ מתירים פשע שנאה כלפי מליוני יהודים בעולם שהובילה בימים עברו לשפיכות דמים נוראה. עוד לא מאוחר לעצור את האיוולת הזו ולחזור לנהוג בכבוד כלפי כל הדתות.

שר הפנים והבריאות משה ארבל במכתב לשגריר שבדיה בישראל: "עודכנתי בדבר החלטת המשטרה להתיר שריפת התנ״ך בעקבות שריפת הקוראן לפני המסגד. הפילוסוף היינריך היינה אמר היכן ששורפים ספרים ישרפו אנשים, אמרה שהוכיחה את עצמה לצערנו לאורך השנים. שריפת ספרים שיטתית, בעיקר ספרי דת, היא לא סימן לחברה חופשייה אלא לחברה לא סובלנית, לא ליברלית שמתנגדת לרב תרבותיות, היכן שאמונות דתיות של האחר לא מכובדות".

עוד הטסיף השר ארבל: "שבוע שעבר הבעתי את דאגתי בכנסת משריפת הקוראן ואני מזועזע גם מההחלטה בנוגע לתנ״ך. בישראל החוק הפלילי לא מאפשר מעשים כאלו וזהו אינטרס ואמונה משותפים ליהודים, מוסלמים דרוזים ונוצרים שמעשים אלו לא נבונים ולא לגיטימיים. זוהי תקוותי שכל ספרי הדת של כל הדתות יהיו מכובדים בשבדיה ושההחלטה השגויה והפוגענית לגבי שריפת התנ״ך תבוטל".

תגובת רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א על שריפה ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשוודיה: "תדהמה וזעזוע אחרי הדיון המשפטי סביב רצונו של אדם שמכנה את עצמו "פעיל חברתי" להעלות באש את כתבי הקודש היהודיים כסמל לחופש הביטוי השוודי, זאת לאחר שכבר חילל באופן זה את קודשי האיסלאם כששרף באכזריות את הקוראן.
מול המעשים הנפשעים האלה עומדים השלטונות השוודים בידיים רפות, וממלמלים מילים ריקות על חירות, שמתגמדות נוכח המעשים הנוראים – זה שנעשה וזה שייעשה. כך לא נראית חירות, כך נראה אובדן דרך".

"אני קורא לשלטונות שוודיה ולכל מי שחופש הביטוי של האדם יקר לו – עוד לא מאוחר מדי. לא למען כתבי הקודש אני מבקש. אלה נשרפו כבר רבבות פעמים בידי שונאי ישראל אך שום כוח בעולם לא יכול היה להם. למענכם אני מבקש. למען נשמתכם ולמען תרבותכם. כבו את האש."



0 תגובות